Leveransvillkor

När du handlar hos oss som privatperson betalar du endast 49kr i frakt. Återförsäljare betalar viktbaserad frakt enligt överenskommelse. Vi levererar alla produkter inom Sverige i samarbete med speditörer som Posten, Schenker och DHL. 

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 4–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

49 kr i frakt til privatpersoner

Dina varor skickas i brev eller paket via posten. Leverans sker normalt inom 4-7 arbetsdagar från det att vi mottagit din betalning. Försändelsen kommer direkt hem till dig eller till ditt närmaste ombud.När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Återförsäljare

För återförsäljare gäller särskilda leveransvillkor och priser. Kontakta oss för mer information om du vill beställa som återförsäljare

Hämta själv i butik

Om du har möjlighet att hämta dina varor själv så kan du välja alternativet "Hämta själv i butik". Efter din beställning kontakta Kläppi via e-post eller telefon för överenskommelse om tid för avhämtning. 

Andra länder

Vi har i dagsläget inte möjlighet att skicka varor till andra länder än Sverige.